Vild bock-tur på ex galoppör

Ja det har jag varit med om idag. Började iaf dagen med att hoppa lilla ponnyn Sally. Hon var super spänd i början och var livrädd för allt och bara sprang runt som en irrad höna. Vet inte vad som flugit i henne. satt visserligen upp på henne direkt efter att jag gjort i ordning henne, annars brukar jag slänga henne på skritten i några minuter först och då brukar hon vara mycket lugnare. Men men inget att göra åt försökte hålla henne så lugn som möjlig iaf. Hoppade helt ok sig, klarade t.om. av att hoppa vattenmattan på första försöket vilket jag inte trodde. Nöjd med henne iaf.

Sen hjälpte jag Peter med ett par hästar och sen vips så var det lunch dags!

Efter lunch ville Peter att jag skulle rida en ny häst vi har här. Han har varit här i ca 1 vecka nu. Han är ett fullblod som inte var bra nog för att gå löp så ägaren ville se om han kanske kunde bli rid/hopp häst istället. Så Peter har ridit han nu i en vecka och imorrn skulle det tydligen komma någe folk och titta på han. Så han ville att jag skulle rida han idag så att han inte är så pigg imorrn (Peter hade inte tid själv) Så han tyckte jag kunde rida "ut" en sväng på han. Så ja visst sagt och gjort jag tog mig upp på han och iväg gick vi.

Allt var frid och fröjd tills jag skulle började trava, vilket vi alltid brukar göra uppför en lång backe så de får jobba lite, och då tände han till! Alla galopp tränare här har ju sin egen gård och bana som de tränar hästarna på och en hel del av dem har just backar också så jag tror lilla hästen trodde att det var galopp dags så han blev så glad och slängde sig iväg och bockade som en tok jag bara satt där och hoppades på att jag skulle klara mig utan att åka av haha.. Men halvvägs upp så slutade han bocka iaf och jag hade fullt sjå då att försöka få ner han till trav igen!

Efter det skötte han sig bra sen när jag var inne på mitt andra varv så tänkte jag att jag låter han galoppera uppför backen den här gången och göra av med lite energi, men oj vad jag fick hålla i då! Haha då pullade han som en tok och bara ville att jag skulle låta han gå hade ju vart kul o se hur fort det hade kunnat gå då men underlaget var inte direkt super för det! Sen öppnade sig himmlen så jag bestämmde mig för att det fick vara nog och red hem igen. Ja intressant upplevelse var det ju iaf!

Ikväll ska Graham iväg och spela poker så jag ska nog slänga mig i sängen och glo på Greys anatomy som jag missade i tisdags.

Igår förresten så drog jag Niamh och den nya tjejen Vicky til Arklow och kollade på nya Fast and Furious filmen. Dreglade oss genom hela filmen som faktiskt var bra måste jag säga!

Blev klart idag också att jag kommer hem i Juni. Ska försöka boka flyg så att jag kan åka hem med Stina som ju lämnar Irland den sista maj.. Har ju sista veckan i Maj ledigt också så tänkte att det är ju lika bra samt att det blir mycket roligare att flyga med någon! Graham kommer också komma över men tror inte att han kan få 4 veckor ledigt så tänkte att han kan komma i slutet av Juni så kan vi åka hem till Irland tillsammans. Gud vilken bra plan jag har tänkt ut!

Nu blire duschen. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0