Bloggtorka.com

Jo det har varit så nu i x antal veckor ber så hemskt mycket om ursäkt för det! Hur ska jag nu lyckas ta igen dessa veckor? Kommer ju knappast ihåg vad som hänt nu så får väl ta och berätta lite som jag kan komma på!

Inget speciellt har väl hänt direkt. Nadia som jobbar med oss är på 3 veckors semester eller om det inte blev 4 till och med. Hon kommer tillbaka i mitten av Maj så just nu är det bara jag och Karolina och vi har häckarna fulla kan jag tala om. Hästar högt och lågt men vi får göra det bästa utav situationen!

Ja förresten en grej som hänt är ju att vi fått 2 st små föl! Båda är små hingstföl! Underbart söta. Båda två är efter en ung hingst som heter Contador. Han har stått på station här på Irland på ett stuteri som heter Lissava Stud men jag tror inte han är kvar där längre.. De har även bl.a. Russell där och hade Manhattan men han dog ju tyvärr förra året pga av tarmvred tror jag det var. Riktigt fina föl båda två så än så länge ser det ju bra ut :-) Nu väntar vi på 2 till som ska föla. Blir spännande att se vad det blir av dem! 

Hoppades på att en utav 4-åringarna skulle säljas, tjejen som provade henne gillade henne jätte mycket och ville köpa så det var bra. Då består ju bara vet. besiktningen och det borde inte vara några problem men sen vet man ju aldrig med röntgen och grejer.. Hon var iaf helt sound tills han kollade på ögonen och där hade hon en liten skugga på det ena ögat och veterinären kunde inte säga om det skulle komma bli något problem i framtiden eller ej så han ville att en speciallist skulle kolla på det så sagt och gjort iväg till en annan klinik i Dublin och den veterinären var inte helt nöjd med det han sa att det kunde bli värre med åren och att hon kunde bli blind, men samtidigt kan det ju hålla sig bra. Så typiskt. I alla fall så röntgade de henne och nu väntar vi fortfarande på den slutgiltiga rapporten så än har köparen inte tagit något beslut.. Man kan ju alltid hoppas men ingen vidare känsla på den just nu tyvärr. Så kan det tyvärr vara med hästar!

Ponnyn jag har och försöker få ridbar är som sagt en ponny. Envis med andra ord. Ibland är hon snäll och lyder mig men ibland vill hon inte alls och drar mig ur sadeln och springer överallt och skyggar för allt och är bara dum. Hade förresten rodeo med henne förra veckan. Aldrig förr har hon bockat eller gjort något dylikt men så en dag när jag precis suttit upp på henne och skrittat ca 20 m så fick hon tokspel och vände tvärt om och började bocka i 120 haha jag bara satt och garvade och hoppades hon skulle sluta för sadeln satt framme på halsen typ och efetr en stund lugnade hon sig som tur var. Vet inte vad som flög i henne haha hoppas det inte kommer upprepa sig bara :-)

Annars så är det samma gamla visa. Tävling på helgerna och harva runt här hemma med allt på veckorna. Vädret har varit helt ok de senaste 3 veckorna. Inte en droppe regn har vi haft vilket märks. Backen är typ stenhård och ridbanan får bonden komma och vattna typ varje dag nu när Peter har lektioner och grejer. Inte ofta man säger det här på Irland, men vi behöver verkligen lite regn nu!

En annan väldigt tråkig grej som hänt hemma är att min finaste bästaste älskade vän Ray har gått bort... Usch är fortfarande väldigt ledsen över det och det kommer bli tufft att komma hem och han inte är där.. Men han hade ett långt och fint liv ända in till slutet och jag bär med mig alla fina minnen med den hunden!

Ne nu måste jag göra mig klar för sängen är aptrött och ska ju jobba imorrn igen.. Suck.. Ska försöka komma igång och blogga mera igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0