Så var det avklarat

Nu har vi tagit ut 4-åringarna för första gången! Vi lastade lastbilen full med 7 hästar varav 5st 4-åringar och 2st 5-åringar (varav den ena är som en 4-åring). För 4-åringarna var det första gången på lastbilen och första gången hemifrån så det är inte utav anledning att man har en lite halvdålig magkänsla haha..

Styrde iaf ner mot Barnadown efter att vi fått böka med att få på alla hästarna. Det var ju ingen tävling idag, det är alltid skönt att komma dit i lugn och ro första gången/gångerna, och de får aklimatisera sig lite utan massa andra hästar runt omkring. Det brukar vara illa nog ändå! Men jag måste säga att de flesta skötte sig helt ok. Jag fick longera ett par innan medan Peter red färdigt de andra och det blev några glädjeskutt men de skötte sig alla när han väl var uppe på dem!

Skulle vara skönt att åka en gång till och träna innan vi tar med dem på tävling men vi får se.

Annars då, hmm måste tänka på veckan som gått.. Ja det var ju Paddys day som jag skrev. Hade inte planerat att gå ut men så körde vi en liten repa iaf, satt nere på en pub och det var smockat med folk men det var ändå inge vidare drag. Vi drog hem efter 12 redan, jag skulle upp och jobba dagen efter så jag var glad över det beslutet på morgonen iaf!

Sen efter det har det rullat på i vanlig ordning.. Imorrn är jag ledig igen så det ska firas med att jag ska sova så länge jag bara kan. Vilket brukar bli typ 9 om jag har tur. Nu blir det tv:n ett tag sen blire sängen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0