Ytterligare en vecka avklarad

Finns inte mycket bättre än söndagar, för då vet man ju att man är ledig dagen efter. Typ en utav de bästa känslorna i världen ;-) Idag började jag med att rida en utav 4åringarna, Lucky. Hon var totalt galen! Hon blev inte riden igår men det brukar inte ha sån stor betydelse men hjälp vad jag fick hålla i mig! Haha det var bockningar höger vänster och hoppa runt som en tok och drog armarna av mig! Daniela tyckte det var kul och skrattade åt oss, jag var mindre road! Men men vi överlevde den turen iaf. Sen på eftermiddagen red jag en annan utav 4åringarna som enligt uppgifter hade haft lajbans på walkern innan jag satt upp. Jahapp kul, here we go again tänkte jag! Men som tur var så var hon snäll mot mig iaf och kunde ha ett lugnt pass på henne.

Annars går ridningen sådär.. Peter är på mig och klagar på min sits, med all rätt dock.. Han kallar mig för granny för att jag inte rätar på ryggen så han tycker jag ser ut som en 80åring ungefär! Sen alla dessa små detaljer som man hört sen man började rida såsom "tummarna upp!", eller "armbågarna intill sidan!" "släpp ner knäna!" ahhh man blir ju faktiskt väldigt lat av sig och tänker inte på det om ingen påpekar det, sen när han kommer och gnäller om allt på en gång känns det ju bara så jobbigt haha.. Men det är bra iof, måste ju faktiskt jobba på sitsen.. Önskar faktiskt att jag hade min dressyr sadel här så man kunde jobba mer med sitsen och får ordentligt stöd,  blir lätt att man fladdrar omkring i hoppsadeln!

Skaffade ett medlemskort på gymmet häromdagen så nu ska det bli mer av den biten hoppas jag. Blir iaf ett pass imorrn sen får vi se vad jag mer hittar på under dagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0