Sugen på en massa olika saker just nu

Sitter här framför datan och lyssnar på en massa bra musik som får mig på sånt danshumör, vill dansa massor!! Bara att inse att det lär ju vänta till nästa vecka för helgen är ju liksom över nu.. Sen är jag sjukt sugen på en flaska vin så det ska jag försöka inhandla så fort Graham kommer över. Även väldigt träningssugen. Hmm himlans konstig kombination av begär men så är det! Gymet är tyvärr också stängt nu så det blir det ju inget av, men är ju ledig imorrn så då blir det allt en sväng ner dit!

Idag är det söndag och lönedag, 2 flugor i en smäll! Som jag väntat på min lediga dag den här veckan har känns oerhört lång av någon anledning.

Igår hoppade jag med en ny häst vi har här. Eller ja, häst häst, han är nog mer ponny! En privathäst är det vars ägare bara ridit i ett år ca och hon köpte den här ponnyn nyligen då den andra blev halt och konstaterades något fel i hoven. Han är bara 5 år och väldigt grön så därför ska jag rida den nu paralellt med henne och även hoppa den lite så det blir spännande. Hoppade som sagt med han igår och det gick helt ok. Han är lite av en cob typ lite så småklumpiga ben men han kunde hoppa iaf! Sån ärlig häst har jag nog aldrig suttit på! Som jag sa till Peter efetråt: "even thou I buried him or put him a mile off the fence he still tried his heart out and jumped no matter what!" då sa Peter tillbaks:" and why did you bury him and put him off??" ehm.. was just testing him! haha ja man kan inte vara bäst hela tiden heller..

Idag jobbade jag över lunchen till kl 3 istället för sen gick jag hem och kollade på världscupen från Göteborg. Hur kul var inte det att Angelica Augustsson vann!! Hennes första start i världscupen och hon går och vinner.. Imponerande! Hon håller till på samma anläggning som Cameron Hanley i Tyskland. Han var här och testade Luxie, en häst vi hade ett tag, och tog med henne ner där tydligen Angelica fick rida henne! Men hon blev tydligen såld ganska snabbt men det var skoj iaf!

Som sagt ledig imorrn, vi hade tänkt försöka hitta en present till Daniela som fyller år på torsdag.. Vad ska man hitta på att köpa tilll chefen?? Tål att tänkas på.. Hästprylar är ju inge kul för det köper hon ju själv var och varannan dag..

Annars får vi se vad jag mer planerar in. Tänkte försöka laga till en kålpudding kanske. Får se hur det blir med den saken!

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är verkligen sjuuukt imponerande att Angelica gick och vann hela skiten, över alla dom erfarna toppryttarna... man fick ju gåshud! :D

2011-02-28 @ 22:00:53
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0