Nytt år, nya tag?

Säger alltid att jag ska bättra mig på det här med bloggen men nej det lyckas aldrig. Nu är det ju redan 2011, åren går fort! Herregud i sommar har jag varit här i 4 år. Var har tiden tagit vägen? Satt nyss och tänkte tillbaka på åren som gått, allt jag varit med om, alla olika hästar jag hoppat med, och kom fram till att det har ju hunnit med att bli en del! På tal om hästar jag hoppat, min lilla ponny blev såld till slut i alla fall. Skrev ju om en man som var här och tittade på henne i typ oktober november någon gång och han tyckte om henne men skulle fundera på det. Ja så här för ca 3 veckor sen ringde han Peter och sa att han vill köpa henne. Han hade en annan häst här som han köpte då han var över men de fick inte importera några nya hästar till Schweiz innan nyåret så den stog här ett tag, och några dagar efter att han gav Peter beskedet om att köpa Justin så skulle den hästen åka över, så vi fick snabbt som sjutton faxa in Justins papper till transport bolaget och kunde slänga upp henne på lastbilen också. Så det gick allt väldigt snabbt och vips var jag utan häst igen!

Men det är så det är inom denna branschen, hästar kommer och går. Typiskt bara att alltid ska den hända när man själv tycker att det börjar släppa och gå riktigt bra! Hade sett fram emot den här säsongen på Justin så blev det inget alls.. Men men som sagt det är så det går till..

Hoppas på att få något nytt att rida på. Får se vad han säger..

Det nya året ska jag försöka bli en lite mer hälsosam person. Har börjat med att springa igen, och till min förvåning var jag inte så otränad som jag trodde jag skulle vara! Har sprungit runt runt inne i ridhuset vilket inte är superkul men det funkar. Har även börjat köra lite nere på gymmet på löpbandet och lite olika maskiner. Synd bara att det ska vara så djävulskt dyrt!

Alla hjärtans dag är det ju också dagen till ära. Skulle försöka laga en god middag till mig själv och Graham. Gjorde potatisgratäng och sen en köttbit men det slutade i total besvikelse haha.. Köttet smakade jag inte ens på det luktade apa så det åkte ner i soptunnan. Gratängen smakade bra fast den var såklart inte helt färdig haha.. Men men man lär väl av sina misstag! :-)

Nehe nu ska jag göra mig klar för sängen, upp och jobba igen imorrn. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0