Veckan som gått

Ja under veckan som gått sen sist jag uppdaterade så har det inte hänt allt för mycket. Vi har jobbat vidare med alla dessa tre åringar. 2 utav dem rider vi som sagt lite smått på nu, de andra 3 har inte fått på sig sadel än men vi jobbar på det! Sydney,en utav dem som kommit lite längre, galopperade jag med för första gången igår! Gick helt ok hon tog galoppfattningen ävldigt bra. Sen att det gick i 120 typ är en annan femma, det kommer lite senare det där med att försöka samla ihop sig lite! Styrningen funkar ju inte helt 100 än heller men det är ridbart i alla fall! Sen gick vi på en liten tur på våran uteritt-slinga och fick till och men agera draghäst åt en 4åring som icke kunde gå förbi en stock. Tänk en sån liten stjärna hon var :-)

Bobby, den andra som vi rider på, slog på en bock med mig här om dagen! Det hade jag inte alls väntat mig för han är i övrigt väääääldigt låååångsaaam! Peter sa iaf åt mig att ge han några kickar i magen så han svarar frammåt, och ja, det gjorde han ju! Han for rätt upp i luften och krumbuktade sig sen landade vi igen och som tur var hade vi en vägg framför oss så det blev inte mer än så. Jag kunde inte annat än skratta och tittade tillbaka på Peter som skrattade han med. Som han sa "you didn't seem to be too bothered about that, but I don't know if it'd be the same if he gave you 3 or 4 of them in a row" haha jag tänkte precis samma och var väldigt glad över att väggen stoppade oss.

Justin, min lilla 4åring, går som en klocka för tillfället. Ända sedan tävlingen i lördags har hon gått så bra och varit lugn och avslappnad. Verkar som någon spärr har lossnat! Riktigt kul i alla fall. Hoppade idag med henne och det gick väldigt bra. Nästa vecka blir det Kill fre-lör så det blir bra för henne att få hoppa 2 dagar. Kommer bli intensivt dock, vi ska ha med full lastbil (7hästar) och bara jag ska åka med och jag ska även hinna rida själv hmm.. Men men vi får se hur det går!

nehenehe nu ska jag kolla skafferiet om det kanske finns nått att äta till kvällsmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0