Underbar ledig dag

Ja idag har det vart en bra dag. Har inte gjort jätte mkt men har bara vart på himlans bra humör och solen skiner så vad mer kan man begära.

Vakande imorse halv 10 vilket är rekord tror jag. Vaknade inte ens när George var inne på frukost vilket är ännu mera rekord! Sen så tog jag mig upp och käkade lite frulle och grejade i köket, dammsög även (lite stolt är jag allt) sen tog jag en dusch och städade ur badrummet lite. Har sådana dagar ibland då jag faktiskt tycker om att städa, så länge det inte är mitt eget rum dvs.

Sen så åkte jag och Graham ner till Arklow och kollade runt, slutade med att jag inhandlade ny mascara, foundation, ett nagellack och ett par jättefina skor för endast 15euro, så det var jag ju bara tvungen att slå till på! Sen åkte vi coast road hem och njöt av den fina havsutsikten, riktigt mysigt när solen skiner o så :-)

Väl hemma så har jag tvättat lite och grejat sen lagade jag lite kvällsmat och sen hamnade jag här!

Här på gården så fick vi ett nytt föl i söndags morse. Precis när jag och Karolina kom ut för att börja jobba så började stoet föla så det var ju tajming! Ett jättegulligt stoföl blev det! Nu är det bara ett sto kvar som ska föla och hon var beräknad att föla 2 veckor sen så det borde nog pluppa ut ett föl snart hoppas vi!

Inga tävlngar i helgen vilket var väldigt skönt. I helgen som kommer väntas dick 3dagar i Barnadown men det borde vara en hel del folk som kommer så det kan blo skoj.

Mamma skickade en gammal gammal bild på mig och Vera som morbror Micke hade hittat någonstanns. Det var några år sedan! Lägger in den här, ni får ursäkta minen på mig och hästen kanske man ska säga haha inte den vackraste bilden men men :-) Saknar allt den galna hästen ibland. Hon var allt bra mysig.

Den bästa och galnaste ponnyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0