En najs dag

ja så kan man uttrycka det. De bestämde sig igår för att åka iväg och hoppa idag igen och tog med sig 8 hästar så det är lugna gatan här hemma för mig! Carolina följde med dem för det var i stort sett bara hennes hästar som åkte med.

Jag har 8 hästar här hemma varav 3 jag slängde ut i hagen sen resten på walkern. Så har jag haft Rachel här på förmiddagen som har hjälpt mig att mocka (för det åkte vi på att göra alla boxarna) men nu är alla hästar klara och alla boxar är klara.

På eftermiddagen ska jag bara sopa rent och snygga till lite sen ta in de 3 hästarna och småplocka lite så det blir nog skönt. Helt underbart att vara ensam på gården man kan göra allt som man vill, när man vill!

Gårdagen då, min lilla roadtrip till Tipperary. Jisses det var den längsta bildfärden på länge! Det gör jag helst gärna inte om... Men efter ca 2½ timme var jag framme efter en felåkning (som faktiskt var Danielas fel) så jag kunde hämta vad jag skulle och sen sätta mig i bilen igen. Passade dock på att kolla på hingstarna så jag fick se bl.a. Jack of Diamonds, Russel, Manhattan och Cobra. Alltid skoj att få se sånna fina hästar :-)

Vägen hem fick Graham köra (som jag tvingade med mig som sällskap) för jag kände mig inte jättebra. Jag somnade såklart en stund och vips så var vi hemma. Då kom veterinären med en gång och vi seminerade Heidi och precis när han var klar så bara sköljde en våg av illamående över mig. Skitläskigt jag trodde jag skulle svimma och var tvungen att sätta mig ner en stund. Grejade iaf allt som var kvar att göra och gick sen och la mig i ett par timmar. Skumt det där vet inte om det var för att jag suttit i bilen nästan 5 timmar i streck med en liten paus halvvägs eller vad det var för fel. Idag mår jag prima ballerina!

Nehe nu sak jag äta lunch är aningen hungrig åt ingen frukost imorse! Adjöss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0