Så var det dags igen

Ja imorse vaknade jag med migrän som jag inte haft på ett tag nu men det var ju såklart dags igen. Inge vidare kul. Upp iallafall vid 7 och försökte få i mig pillrena vilket inte är lätt när man känner sig half spyfärdig och inte kan svälja piller. Fick sitta och dela dem i småbitar och svälja ner med juice då gick det ok :-P Sen hann jag dra på mig kläderna innan jag blev tvungen att springa till toan men skönt nog var magen tom.. Sen var det bara ut och fodra hästarna men efetr det gick det inte längre så jag sa åt Carolina att säga till Peter att jag gick och la mig igen. Så det gjorde jag iaf och vaknade igen vid 10 och det kändes bra så jag gick ut igen och sen dess har det gått fint.

Blev behandlad som en riktig sjukling sen, behövde inte rida något och var 5:e minut frågade de om jag mådde bra. Så det blev en skön dag efter allt med sovmorgon och ingen ridning. Men jag tror nog att jag hellre går upp tidigt och jobbar och rider istället för migränen iaf!

Vi har en ny liten häst här en 4åring som inte är inriden än. En riktig bulldozer som tror han kan springa över allt och alla så han behöver vi nog sätta lite pli på. Får se hur det går med han framöver. Sen har en utav mina hästar flyttat ner till Daniela som ska rida henne nu och jag fick en annan 4åring som blivit opererad som nu är konvalecent. Inte jätte mkt arbete med henne som tur är.

Peter sa till mig igår att Murphen har anlänt till Schweiz nu och allt har gått bra. Saknar han allt lite grsnn måste jag säga. Nya ägaren är lite galen. En gammal kvinna som bara älskar honom sen hon prövade honom när hon var här för över ett år sen. Hon hade mailat Daniela och ville att hon skulle skicka bilder på Murph som föl för hon ville göra ett CV för Murph haha.. Problemet är bara att vi inte födde upp han så vi har inga kort.. Det får hon hitta på egen hand! Kommer med högsta säkerthet få rapporter om hur det går minst 1 gång i veckan skulle jag tro så helt borta kommer han inte vara :-P

Nene nu ska jag ta det lite lugnt och kanske laga någon mat sen blir det nog sängen ganska tidigt så skallen får vila lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0