Glad midsommar

Ja lite tidig men bättre det än aldrig. Här på Irland vet de ju inte vad midsommar är så något firande blir det nog inte direkt vilket är lite synd. Man kanske skulle sätta upp en midsommstång nånstanns och ha lite egen midsommarfest? :-) Kommer ihåg tiden för länge länge sen när man bara var runt 5 år och det alltid var stor midsommarfest på Kvinnersta med stång och fika och dans och hela köret! Sen brukade vi ha alla grannarna samlade i vårat garage med massa god mat på kvällen. Det var tider det!

Idag är det bara en vecka kvar tills vi åker hem! :-D Jag räknar varje minut känns det som!

Kära mor ringde tidigare och tipsade om ett klipp på sveriges radio örebro. Det var jag tvungen att lyssna på så sagt och gjort och jag trodde jag skulle dö av skratt. Visade sig vara en tjej som hade hoppat in i en traktor som min kära far satt och körde på ett gärde och intervjuade honom om höskörden och hej o hå. Haha bäst var dock i början: "Jag sitter här i en traktor med Magnus Rondell. Ronell!" Haha ja den har man ju fått höra några ggr tidigare..

Ingen tävling o helgen tack och lov. Hade blivit mindre kul med en man kort. Peter ska iväg på dop över helgen så det borde bli lugnt nog. Hoppas jag.

Ledig på måndag sen som jag sagt tidigare så då blir det till att tvätta, städa och packa. Oh jag ser verkligen fram emot det!..

Tror mig knappt själv när jag säger det här men nu vill vi faktiskt ha lite regn här på Irland! Det är som värsta öknen här torrt torrt torrt! Ok öken kanske är överdrift men regn behövs iaf!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0