Alla hästar bara försvinner

Ja, eller de kommer förhoppningsvis försvinna. Mitt hatbobjekt Rialto har blivit såld, han ska bara vet. besiktigas och förhoppningsvis så går han igenom. Sen så ska tyskarna skicka tillbaka en utav sina hästar till Tyskland. Fick höra att de köpt henne för 45000 euro (450.000 sek) som 5-åring då hon inte gjort något alls. Hon hade haft 2 föl innan det så hon var i stort sett precis inriden när de köpte henne. Hennes härstammning är visserligen bra e. Cassini I men jisses jag vet inte om jag hade betalt den summa pengar bara för det! Nu vill de skicka tillbaka henne till Tyskland för att få henne såld där och få tillbaka lika mkt som de köpte henne för. Inte en chans att de får de pengarna för henne här iaf! Galet är vad det är, men så är det väl med folk som har för mkt pengar.

Min lilla ponny ska åka hem också, vi trodde de skulle hämta honom idag men så blev det ju inte, får väl se vad som händer. Sen så kom det en tjej och tittade på en utav mina mest omtyckta och gillade honom. Där vet man aldrig vad som händer heller.

Jaja om jag känner mina chefer rätt så dröjer det nog inte länge innan det kommer nya hästar! Sällan det är en box tom på det här stället.

De har börjat göra om hela innergården nu. Det är total kaos kan jag tala om. Ljudnivån är 10x över det normala och jag kan inte använda min duschplats så jag måste gå med mina hästar till andra änden av stallet och springa fram och tebax med sadlar och träns och fan o hans moster. Allt är bara kaos och jag hoppas det kommer ordna upp sig snarast!

Har varit ensam nu i 2 dagar, både George och Carolina har varit lediga. Det har såklart inneburit extra jobb och ännu mer stress. Sen har de kommit och börjat på att sätta upp staketet för våran lilla ridslinga så det har vart folk och bilar överallt. Känner att en ledig dag vore najs.

Imorrn tävling, mindre sugen på det för de säger att det ska regna men vi får väl se.

Ne nu börjar desperate housewifes det är tajm för season finale väldigt spännande nu så måste glo på det! over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0