Händelserik vecka

Ja det har hänt en hel del saker den här veckan både bra och dåligt..

Till att börja med så har Graham lyckats med att göra illa ledband i foten när han var ute med grabbarna i lördags. De hade Bech Party tema och hade lagt massa sand på dansgolvet och spåklart halkade Graham på sanden och trampade snett och det blev inte bra. Fick åka upp med han till sjukhuset dagen efter och där röntgade de foten men hittade inget benbrott så det var alltså ledbandet. Men det verkade inte så farligt, han fick en stödstrumpa och kryckor och så sa doktorn att det borde vara ok om ca 2 veckor. Allt ska man vara med om :-)

Sen så har jag fått en ny häst. En utav våra 4-åringar som Daniela har ridit. Hon är en liten sak (inte mkt större än 1.50 tror jag) Så hon passar mig bra :-) Hon är en hetsig dam dock, tror det var en utav anledningarna att Daniela inte ville rida henne längre för hon har mkt egen motor! Man får jobba för att få henne avslappnad. Men det ska bli en utmaning. Hittills har det gått riktigt bra, men vi har inte hoppat än så man ska inte säga för mkt än. Peter sa att vi ska hoppa henne imorrn, sen kanske vi tar med henne på tävling på Lördag beroende på hur det går. Så jag håller tummarna för mig själv!

Vädret här på Irland kan ju vara bättre. Typ bara regn sen jag kom tillbaks från Sverige. Igår hade vi ioförsig en fin dag med sol och värme men resten har det regnat. Idag var en sån dag då det bara helt plötsligt blev skyfall som varade i ett par minuter för att sen bli fint igen i några minuter innan nästa skyfall! Hoppas på lite skärpning på väderfronten!

Farmor mår dåligt där hemma men jag hoppas att allt kommer gå bra. Känns tråkigt att inte kunna vara där men jag tänker på dig farmor!

De köpte en ny häst igår också en 4-åring som ser trevlig ut får se hur det kommer gå med den.

Ne nu ska jag glo på tv:n ett tag! bajjdibaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0