Vissa dagar bara vill man inte!

Ja och idag var en sådan dag. Tror inte att det hjälpte efter att ha varit ledig i 2 dagar heller, då är det verkligen pest att jobba igen! Dagen började först med att det regnade, blir inte en värre start på dagen än så. Sen gick det väl ok fram till frukost rasten men efter det så bara rann det utför. Min underbara chef har ju sånna bra idéer hela tiden och hans planering är ju som de flesta mäns. Inge vidare. Hade hela häcken full med hästar som skulle ridas och boxar som skulle mockas och hästar in och ut i hagen och min hjärna var bara slutkörd och då kommer han på att 2 hästar måste ju faktiskt ryckas manen på och klippa skägget med maskinen för imorrn skulle det ju komma folk och titta på dem. Ja för det hade jag verkligen tid med, inte! Så vid 4 tror jag han hade 2 hästar kvar att rida när vi normalt är färdiga och jag hade 3 hästar att ta reda på som blivit ridna och varit ute i hagen, sen ska vi inte tala om all annan skit som skulle tas reda på.. Det är då man verkligen önskar att man hade ett annat jobb där man kan sitta på ett kontor hela dagen och skriva på en data eller något i den stilen..

Fast som tur är så brukar det alltid komma en bättre dag efter en dålig och då är man bara såå glad att man har det jobb man har, och inte sitter på ett kontor!

Som sagt så kommer det folk imorrn och tittar på ett par hästar får se hur det går. Håller tummarna för det bästa.

Dedn mesta snön är borta på gården nu tack och lov, hoppas på att det inte kommer någon ny nu bara bra trött på det nu.. Men de senaste dagarna har varit lite varmare igen så förhoppningsvis är det slut på den vita plågan..

Nehe nu är det naked camera på tv ska väl glo lite på de och förhoppnigsvis somna så jag tar mig upp imorrn också. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0