Träningsvärk och ryggvärk

Ja så är det för tillfället. Var faktiskt ute och joggade med Karolina igår en sväng på morgonen kände mig väldigt duktig. Kände mig också mer fit än vad jag trodde jag skulle göra, det är ju alltid ett plus! Stretchade och grejade när jag kom hem och trodde att det skulle nog bli bra men lik förbaskat så värkte det i låren och vaderna imorse! Bara hoppades då att jag inte skulle behöva rida idag men det visste jag ju visserligen att jag skulle bli tvungen till iaf..

De 2 första hästarna gick bra men sen var jag tvungen att rida Babe, som inte är någon favorit direkt. På henne är det bara ben ben ben som gäller. Sen hjälper det inte att hon tycker om att slänga sig i sidled och dra iväg i 120 helt plötsligt! Ett utav hörnen på ridbanan är jätte farligt och har man henne inte i ett järngrepp när man rider igenom det hörnet så får man skylla sig själv då brukar det kunna bli någon slags krumbukt! Åkte på en bocknings runda idag men höll mig kvar iaf tack och lov! Benen var dock spagetti när jag var klar.

Eftermiddagen var skit idag var på riktigt dåligt humör och tog ut det på George lite väl mkt kanske haha men det får han stå ut med jag är bossen i stallet.. Han får skylla sig själv om han slänger skydd överallt :-P Idag var en sån dag då jag bara vill vara för mig själv så jag tryckte in ipoden och drog upp volymen och bara höra musiken och inget annat. Hoppas på att imorrn blir bättre..

Nu har 2 hästar åkt till Schweiz så det är lite lugnare eller ja egentligen inte men man tycker det känns så just för att det är 2 boxar lediga haha.. Men på söndag kommer nästa häst hit tror jag en gammal bekant som jag inte är alltför förtjust i men men man kan inte få allt man vill..

Nehe nehe nu ska jag spela spel på king mitt favorit kvällsnöje haha så kul kan man ha det ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0