Länge sen nu

Ja det får jag be om ursäkt för, nu mer finns det inge fler ursäkter att inte skriva! Fick mig en laptop av mina kära föräldrar i julklapp och så fixade jag mitt bredband idag så nu kan jag surfa järnet :-)

Ja så både jul och nyår har passerat, trodde först att jag inte skulle komma  hem till Sverige till jul men efter 23 timmars resande så kom vi allt hem! Planet från Dublin blev försenat 2 ggr sen till slut så blev det även inställt och då hade vi suttit och väntat i 4 timmar tror jag. Kul jul! Så vi fick bege oss till Ryanairs biljettförsäljning och där så lyckades vi efter många om och men hitta ett connection flight till London Gatwick sen vidare till Sverige. Så vi kom på planet till London iaf och väl där så var det lite svettigt mellan flygen så vi fick springa runt illa kvickt oich hämta väskor för att sen checka in dem igen så när vi väl är framme vid disken så säger han att det planet är försenat 4 timmar. Det blev bara bättre och bättree för oss, eller inte! Men senare så blev det framflyttat igen så kl 10 på kvällen skulle det gå och vi kom iväg iaf, landade i Skavsta runt halv 2 på natten tror jag och var väl hemma i Örebro kl 4! Lagomt trött och glad.

Men men hem kom vi iaf och det är jag glad för. Sen var vi tillbaka här på Irland för nyår och hade lite partaj här i lägenheten mycket trevligt faktiskt. Det var också på nyårsafton som första snön kom och alla trubbel började! Första omgången försvann dick ganska snart, men sen kom det en andra omgång och den snön ligger fortfarande kvar och det är is överallt. Det är total kaos i hela landet för vinterdäck på bilarna det har de ju ingen aning om vad det är här, och de har inte nog med salt och grus att sprida ut på vägarna, skolorna har fått stänga for ungarna kan inte ta sig dit. I mataffären finns det typ ingen mat alls för inga leveranser  har kunnat ta sig hit pga av väglaget. Galet är vad det är!

Här på gården så frös allt vatten, eller ja bara i min del av stallet såklart så jag var tvungen att kånka runt på vattenhinkar och dona. Men igår så smälte det faktiskt en bra massa och vattnet tinade upp igen så förhoppningsvis blir det inte så kallt igen!

Nog om det.. Alla 3åringarna rids för fullt och Peter har börjat hoppa med dem ocksa några små travhinder och de sköter sig väldigt bra och hoppar helt ok också så det är kul! Murph har Peter ridit nu de senaste 2 veckorna skulle komma någe folk och kolla på han så vi får se när det blir..

Annars vet jag inte vad mer som har hänt faktiskt.. Ska på bio nu med Malin Graham och George så bäst att jag gör mig iordning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0