Ett glas vitt såhär på kvällen är inte dumt!

Jag tror det knappt själv men jag har lärt mig tycka om vin haha.. Fick ett ryck här om veckan och tänkte att det skulle nog vara gott med ett glas vin nu. Så jag åkte ner till tesco och köpte en flaska och jag måste säga att det var helt njutbart faktiskt :-) Sakta men säkert så!

Idag var som jag tror jag sa tidigare en man här och testade en hel drös med hästar varav både Murph och Lulu var inkluderade. Han tyckte väldigt mycket om Murph och jag klandrar han inte för det, det är ju svårt att inte tycka om han :-) Lulu tyckte han också om men hon var lite väl liten för han då han är väldigt lång så han sa att hon var nog lite väl liten. Men han red även 2 andra varav ett bamse stort sto på 5 år nu i år som är grå, och han älskar gråa hästar enligt Peter så förhoppningsvis köper han någon utav dem iaf! Får se vilken bara..

Jag red Shauna idag jag och den hästen blir jag inte klok på. Hon är 6 år nu men är fortfarande är hon livrädd för bommar på backen och hinder ska vi inte tala om. Bara man kommer nära ett hinder så blir hon helt stel och tissar upp sig själv, och om man ska försöka trava över en bom kan hon tvärnita och hoppa åt sidan för att det är så läskigt.

Iaf så kom Peter in och tyckte att vi skulle hoppa med henne lite, ja va kul tänkte jag. Började iaf över våran vanliga starter, en liten serie med travbommar till ett kryss sen olika från gång till gång men idag var det 4 galoppsprång till ett räcke. Höll på att inte komma över de första bommarna men efter mycket smackningar och sparkar i siderna så lyckades vi ta oss över och sen fick vi gasa för att täcka våra 4 språng.

Red sen vidare på lite olika hinder och det gick väl ok förutom att hon är så himla dum ibland. När man väl fått henne att hoppa några hinder så går det bra, då blir hon bara tokig och ska hoppa alla hinder i 120 så man får hålla i henne istället för då drar hon sig själv så djupt det bara går och det blir ju jätte trevliga hopp. Lyckades med en ok runda iaf på slutet så får väl vara någorlunda nöjd med det men gud man blir bra trött av att rida den hästen.

Nu så väntar sängen på mig tror jag börjar bli lite trött igen (lyckades somna i 2 timmar efter jobbet) så bäst att ja lägger mig så jag orkar upp imorrn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0