Lite uppdatering igen

Ja det är nog dags för det har ju inte skrivit på ett tag.

Vi har sålt en häst till (förhoppningsvis iaf, tror det är 95% säkert) så nu har vi bara 4 och 5åringar kvar på gården! Kommer bli lagomt kul att åka med ett gäng galningar på tävling när vi nu börjar med det! Murphen är kvar än, vi väntar fortfarande på en transport till han över till Schweiz. Jag rider fortfarande Lulu men vet inte helt vad som kommer hända nu till säsongen om jag ska fortsätta rida henne eller vad vi ska göra. Hoppas på att få någon häst att rida iaf!

Igår var jag och Peter ute på hunting. Jag  fick den stora äran att rida dunderklumpen Rialto. Tack snälla chefen! Det var hans första gång ute och efter träningen här hemma var jag inte jätte peppad på det hela. Iaf iväg åkte vi och det första hästen gör när jag suttit upp på han var att ställa sig på bakbenen. Jippie vad kul det här kommer bli tänkter jag! Denna manöver upprepades x antal ggr då han inte ville hoppa över några diken men halvvägs igenom allt så blev han riktigt fin faktiskt och jag fick hålla i han istyället så han inte skulle plöja rakt igenom alla diken! Hade super väder också riktigt varmt och skönt, och mycket hoppning blev det så jag är nöjd med dagen iaf.

Imorse vaknade jag och gick upp och jobbade och hade inte ont i kroppen och tyckte att det var ju toppen. Tills jag hoppade upp på första hästen. Då kändes det i benen! Jisses de kändes som kokt spagetti kunde inte rida för 5 öre satt mest och åkte häst idag hade ingen energi kvar i kroppen alls då.. Tur att ingen annan fred samtidigt som mig kunde slappa runt lite som jag ville.. Det får man göra ibland tycker jag..

På torsdag åker jag äntligen hem gud så skönt det ska bli. Hoppas på att tågtrafiken funkar som den ska på söndag bara, har hört från mamma att det är kaos hemma för tillfället!

Jaha nehe så mycket för den uppdateringen nu vet jag inte vad jag ska skriva mer! Ett par låt tips kan jag bjuda på: Shaggy Sean Paul & Sean Kingston - Rise Again (Haiti tribute) och Cheryl Cole - Parachute den tycker ja om :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0