Dags att köpa häst

Ja eller inte en hel häst, bara ett ben eller två :-P Vi var iväg och tittade på en 4-åring som var väldigt grön hade inte gjort mkt alls vilket jag könde som fick provrida den men fick ändå en bra känsla av han kändes som han skulle ´kunna bli en trevlig häst med lite arbete. Ingen stjärna kanske men tanken med det hela är isf att köpa den och utbilda och sen sälja vidare och förhoppnignsvis tjäna lite pengar på han. Så Peter undrade om jag var intresserad att köpa en del och det ska jag allt fundera på! För tillfället har vi dock ingen plats i stallet men om vi får en box ledig så blir det nog köp. Kan bli intressant!

Graham skaffade sig ett jobb idag också grattis till han och hoppas att det kommer gå bra! Det var iaf på tiden att han lyckades få något jobb det har inte varit lätt de senaste månaderna.. Halva Irland är nästan arbetslöst just nu helt sjukt vad illa det är här för tillfället! Hoppas på en ändring i ekonomin snart.

Idag lyckades jag med bedriften att rida 4 hästar det brukar jag normalt inte hinna med men jag fick hjälp med mockningen imorse så jag behövde bara rida hela morgonen vilket var skönt! Trodde jag var färdig då efetr de 3 första men sen blev jag tvungen att rida en till efter lunch jag som sett fram emot en lugn eftermiddag men det blev inte så farligt ändå.

Imorrn har Peter lektioner hela dagen igen borde bli ganska lugnt då antar att det blir några att rida men kan iaf lägga upp dagen som jag vill. Har förresten fått en liten ponny (tror det är en ponny iaf) att rida lite nu. Den har bara gått i hagen de senaste 9 månaderna så nu ville ägaren få igång han igen så det är mitt projekt. Var helt ok att rida satt på han första ggn idag så får se hur det går.

Längtar som bara den till att få åka hem nu bara vill vill vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0