Snabb sammanfattning av helgen

I lordags sa var det tavling. Murph fick stanna hemma for vi hade inte plats for honom sa jag red Lulu istallet. Och jag sager da det, man vanjer sig ganska sa snabbt vid en lite mer mogen 5aring istallet for en galen 4aring! Hade helt glomt bort hur det ar att rida de sma liven. Overallt och ingenstanns pa en och samma gang. Kanske lite mer an vanligt just da for hon inte hade vart ute pa ett tag och sa var det lite blasigt och dant sa det hjalper inte direkt! Men iaf, vi hade 2 nerslag i 1m borde nog haft fler men vi hade turen med oss ibland! Efter den rundan var jag glad att jag inte hade Murph att rida ocksa for jag var totalt slut haha.. Men men det kommer nog bli mer av den typen av ridning nu under vintern med alla 3aringar som ska borja ridas!

Pa sondagen var det antligen dags for hunting premiar. Hade min basta Murph da och han var saklart super. Kan inte fatta hur lugn han var. Molly, som Peter red, var loddrig efter 5 min for hon var sa uppspelt medan Murph bara stod och hangde med huvudet ungefar. Jag kunde trava med halvlanga tyglar medan Peter hade fullt upp med att halla Molly i trav och inte galopp! Haha ja jag var glad att jag satt pa honom och inte Molly :P

Vissa diken var riktigt laskiga maste jag erkanna och jag var inte saker pa om vi skulle klara dem men men det var enda vagen att ga sa det var bara att kora pa och det klarade vi galant. Jag var bra nara en gang att hamna pa backen dock, taooade ena stigbygeln och flog ur sadeln men lyckades klamra mig fast haha man blir lite nervos ibland speciellt om man ser nagon framfor en landa mitt i ett dike!

Det var ganska sa manga ute, vi gissade pa runt 60-70 pers sa det var maktigt!

Nu till helgen blir det ingen hunting, utan da ska vi till Kill och hoppa pa sondagen. Vet dock inte med vilka hastar men det aterstar val att se! Nu ska jag nog ta mig mot sangen kanner mig valdigt trott sa det vore kanske inte dalig ide!

Forresten sa har jag bokat biljetter hem nu for Jul, kommer hem den 20:e och aker tillbaka den 26:e kunde tyvarr inte ta fler dagar men det ar battre an inget alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0