Lagomt trott pa detta regn nu!

Det bara regnar har pa Irland nu for tiden, dag och och dag in. Skapligt trott pa det nu! I stort sett hela vast kusten av Irland ar oversvammad, inte klokt vad mycket vatten. Synd om manniskorna som bor dar, vissa hur har ca 2 dm vatten inomhus. Fatta vad det kommer kosta att reparera allt.. Men vi har haft tur har pa ostkusten har inte hort nagot om nagra storre oversvammingar. Visst har vissa sma floder svammat over och vissa fat har vatten tackta men inte i narheten av hur illa de har det pa andra sidan on!

Igar var jag ledig och sa jag och Graham akte in till en shoppingcenter men hade inte jatte mkt pengar att rira mig med och sen hitta ja inte direkt nagot att kopa sa det var vsl tur det :-P Pa eftermiddagen skulle Graham vaccinera sig mot svin influensan sa jag foljde med dit for jag ville se om jag ocksa kan gora det har pa Irland, och det sa de att jag kunde men jag maste vanta tills alla risk grupper ar avklarade forst sa om nagra veckor sa kan nog jag med fa ta min spruta!

Idag hade jag en rid ledig dag pa jobbet, hjalpte Peter med alla 3aringarna istallet. Elr faktiskt sa satt jag poa en utav dem sa helt ridledig var jag inte aven om det bara var att trava upp och ner till godsel stacken :-P Men men nu sa sitter vi iaf pa 3 utav dem och de funkar bra. Peter galopperade aven pa en utav dem idag sa han gor framsteg!

Murph fick sig en genomkorare av Peter idag ocksa, det kommer nagra folk fran England pa torsdag tror jag och ska kolla pa han sa Peter ville sitta pa han och hoppa han lite innan det. Gick jattebra han uppforde sig bra och hoppade helt ok. Far se vad det blir med det.

Pratade med mamma idag ocksa om Gbg horse show och forhoppnignsvis aker hon jag ocgh Stina dit, ska bara overtala chefen om att ge mig ledigt i nagra dagar :-)

Nehe nu ska jag stoppa i mig nagot att ata!

Har ar forresten lank till mig och Murph i varan 1.20 runda, hoppas det funkar..
http://www.youtube.com/otooledp#p/a/u/0/VA-u_s5d-LA

Kommentarer
Postat av: Sophie

Vilken fin runda!

2009-11-25 @ 10:40:30
Postat av: inte sandra iaf

fan vilken tråkig blogg

2009-11-25 @ 22:02:12
Postat av: göran

onödigt sandra

2009-11-25 @ 22:03:31
Postat av: Annéa

Ja det såg jätte fint ut =)

2009-11-27 @ 12:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0