En hast till?

Ja kanske sa fart jag en till hast att hoppa med nu. Har borjat rida en 4-aring som Peter hoppat meter klasser med och aven nagra 4ars klasser. Har ridit henne i nagon vecka nu och skuttade lite med henne idag och det gick ok! Peter sa de att om det gar bra sa ska jag hoppa henne pa Lordag sa vi far se hur det gar. Har bara lite problem med att fa till en bra galopp da hon ar lite lat men bara man far upp henne i tempo sa ar hon riktigt trevlig! Tyckte hon var lite vinglig ocksa men nu sa har jag vant mig sa vid Murph men nu under vintern sa lar det bara bli mer av den saken med alla unghastar som ska borja ridas! Men det ska nog ga bra :-)

Aaa sen sa holl jag pa att bli ihjal sparkad idag utav min nya lilla hast, kandes ju som en bra start! Hade precis gett henne lunch sa skulle jag bara ta ner hennes honat som var tomt och da bara smal det med 2 bakben ratt ut i  luften jag hade en javla tur att hon bara traffade mig pa pekfingret men hade det skiljt nagon decimeter hade jag nog inte suttit har just nu! Egentligen ar det bra nar det hander sanna grejjer, det far en att skarpa till sig lite och bli lite mer forsiktig for det kan man latt glomma bort. Wake up call skulle man kunna saga!

Imorrn aker Peter och Daniela till Cavan med en hast bara sa jag stannar hemma. Kan nog behovas for har ar det full rulle just nu med 5 3aringar som ska ridas in, 2 fol vi just skiljt fran mammorna, sen sa ar det ju alla ovriga hastar som ska motioneras varje dag! Det vore skont med nagon extra person ibland :-P

Nehe nu vet jag inte vad jag ska skriva om mer som vanligt sa det blir val adjoss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0